onsdag 19 april 2017

En vägg å nya drömmar.

På något sätt började detta genom att jag tyckte att biboden var för fin för att använda till bibod och jag tänkte då att vi kunde ha halva garaget till bibod. Men efter en del funderande, så tog jag bort den tanken då iden till biorum var allt för snabbgenomtänkt (vad ska jag med ett biorum till?). Men väggen i garaget var en ide som jag ändå inte kunde sluta tänka på. För jag har känt att vi inte har något ställe att snickra på. För tillfället står vi i garaget och sågar och då yr det snickeridamm och sågspån överallt i garaget och jag blir helt stressad av lagret av dam som täcker verktygen. Så självklart kommer en vägg att vara det perfekta för att hindra sågspånen spridas runt. Sen kan vi även få plats för vår plan/rikthyvel som nu står ute och fryser samt så har jag alltid alltid velat ha en hyvelbänk. 
Så byggande var det bara att regla upp 45x70 mm regel samt förstärka emellan med lite mer regel för att kunna hänga upp ett par hyllor på väggen. Efter det så blev det OSB-skivor. Johanna kom in innan jag hade täckt hela vägen ända upp och tyckte att det vore smart med fönster längst upp för ljuset skulle. Så nu har jag även börjat bygga på mitt första fönster som kommer fästat över osb:n. Väggen ska sedan kläs med panel för ett mer fridfullt intryck. Jag byggde inte hela vägen fram till porten då jag ville kunna gå mellan, lyssna nu, snickeriet och verkstaden utan att öppna de stora portarna. 


/Lars 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar